Igloo gick hem hos barnen Trollkonsterna fascinerade dem



Igloo gjorde på söndagen den 25 oktober två bejublade framträdanden i Umeå, dels på det fantastiska Bokcafét Pilgatan, dels i stadsbibliotekets sagorum. Han gjorde sin show tillsammans med Marianne Nalle Wikblad, författaren till mästerverket "Igelkotten Igloo och hans vänner" och husse Håkan förstås, som spelade gitarr.
Det ena glansnumret efter andra framfördes men klimaxet kom då Igloo först trollade bort sin käresta Igela och sedan ur tomma intet trollade fram fyra st Igela.
Bilden är tagen från Igloos bokbord utanför Universitetsbiblioteket på måndagen efter. Nu väntar Igloo bara på att få en hedersdoktorshatt. Jättebra!

Kommentarer
Postat av: Gisan

Åh så roligt det hade varit att kunna vara där. Men jag får leva på att jag kunde komma till Göteborg med Prinsen. Kramar...

2009-11-01 @ 07:43:26
URL: http://gisans.blogspot.com
Postat av: IKA

Grattis grattis min lilla taggiga vän! Vad glad jag blir över att det gick bra för dig och Husse naturligtvis!



Du sprider onekligen värme och glädje där du drar fram, vilket behövs i denna allvarsamma tillvaro. Lycka till med kommande äventyr och hälsa till Igela!

Husse får ju givetvis en kram med =)



Varma kramar !

2009-11-21 @ 10:10:14
URL: http://mellantidochrum.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0